iStock

ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΑ ΜΩΡΑ

Πόσο σημαντικό είναι να διαβάζουμε βιβλία στα μικρά παιδιά; Ερευνητές από τις ΗΠΑ εξήγησαν τα οφέλη της ανάγνωσης σε ένα βρέφος, πριν ακόμα αυτό συμπληρώσει το πρώτο έτος ζωής του.

Όταν ένα μωρό γεννιέται σε μια οικογένεια, όλα αλλάζουν. Οι απορίες των νέων γονέων ξεκινούν από νωρίς, αφού όλα περιστρέφονται πλέον γύρω από το νέο μέλος της οικογένειας: πρέπει ή όχι το μωρό να κοιμάται μόνο του; Πώς θα κρατηθεί ζωντανός ο έρωτας ανάμεσα στο ζευγάρι μετά τη γέννηση του πρώτου παιδιού; Βλάπτουν οι οθόνες τα μωρά;

Το ότι είναι σημαντικό να διαβάζουμε στα παιδιά παραμύθια –και ιδιαίτερα κλασικά– το ξέρουμε. Από ποια ηλικία όμως; Ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσο νωρίτερα τόσο το καλύτερο, αφού αυτή η πρακτική μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων του παιδιού.

Πώς ωφελεί η ανάγνωση βιβλίων κατά τη βρεφική ηλικία;

Ειδικότερα, μελέτη η οποία δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Board of Family Medicine, διαπίστωσε ότι οι γλωσσικές δεξιότητες των βρεφών βελτιώνονται όταν οι γονείς τους διαβάζουν ιστορίες κάθε μέρα πριν ακόμη γίνουν ενός έτους. «Η πρώιμη, συνεπής ανάγνωση καταδεικνύει βελτιωμένες γλωσσικές βαθμολογίες ήδη από την ηλικία των 9 μηνών», γράφουν οι ερευνητές στο επιστημονικό περιοδικό.

Η μελέτη συμπέρανε ότι τα βρέφη στα οποία οι γονείς διάβαζαν 7 βιβλία την εβδομάδα (ένα την ημέρα), παρουσίασαν υψηλότερες γλωσσικές βαθμολογίες σε ηλικία εννέα μηνών σε σύγκριση με τα βρέφη στα οποία οι γονείς διάβαζαν λιγότερα από επτά βιβλία την εβδομάδα. Σε μετρήσεις που έγιναν στους 12 μήνες, οι γλωσσικές διαφορές ανάμεσα στα μωρά φάνηκαν να είναι ακόμα μεγαλύτερες.

iStock

«Ένα βιβλίο κάθε μέρα είναι ένας εύκολος στόχος που μπορούν να δοκιμάσουν οι νέες οικογένειες. Το να βλέπουμε ότι υπάρχει μετρήσιμη βελτίωση στην ομιλία και την κατανόηση πριν από την ηλικία του ενός έτους είναι πολύ συναρπαστικό», αναφέρει σε δελτίο τύπου ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, ο Adam Franks, MD, καθηγητής οικογενειακής και κοινοτικής υγείας στην Ιατρική Σχολή Joan C. Edwards του Πανεπιστημίου Marshall στις ΗΠΑ.

Οι συγγραφείς σκοπεύουν να εξειδικεύσουν το ζήτημα, ώστε να εξετάσουν τις επιδράσεις της πρώιμης ανάγνωσης σε βρέφη που ζουν υπό ιδιαίτερες συνθήκες, όπως αυτά των οποίων οι μητέρες βιώνουν στερητικό σύνδρομο λόγω διαταραχής χρήσης οπιοειδών.

Exit mobile version