ISTOCK

ΤΑ GENDERLESS ΑΡΩΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΦΥΛΟ

For Him ή For Her; Αδιαφόρησε για τις ταμπέλες που σε περιορίζουν σε ένα στενό αρωματικό πλαίσιο. Άφησε ελεύθερη την όσφρησή σου και ψέκασε πάνω στο δέρμα σου όποιο από τα genderless αρώματα σε κάνει να νιώθεις υπέροχα.

Σε μια εποχή που έχει ως βασικό πρόσταγμα τον σεβασμό στην προσωπικότητα και τη διαφορετικότητα, οι κλασικές έννοιες περί γυναικείου και ανδρικού κάλλους μοιάζουν παρωχημένες. Η σύγχρονη pop κουλτούρα χαρακτηρίζεται από μια φυλετική ρευστότητα και μιλάει ανοιχτά για genderless αισθητική και προσέγγιση της ομορφιάς. Ποια είναι τα genderless αρώματα που μπορείς να ψεκάσεις πάνω σου χωρίς να βάζεις ταμπέλες; 

Genderless αρώματα: Ταξίδι στο παρελθόν

Ο πρώτος που συνέλαβε τη δημιουργία ενός unisex αρώματος ήταν ο Calvin Klein, ο οποίος έκανε επανάσταση στον χώρο της αρωματοποιίας με το πρωτοποριακό CK One, το 1994. Όλοι οι νέοι της εποχής κάτω των 30, ανεξαρτήτως φύλου, μύριζαν με τον ίδιο cool και citrussy τρόπο. Η επιλογή των εσπεριδοειδών στην καρδιά του CK One δεν έγινε τυχαία, αφού πρόκειται για νότες που χρησιμοποιούνται παραδοσιακά στις συνθέσεις γυναικείων και ανδρικών αρωμάτων. 

«Πάντα πουλούσαμε αρώματα μέσα σε ένα ουδέτερο, gender-free περιβάλλον», λέει η beauty buyer του Liberty, Emily Soulsby. Προσθέτει μάλιστα ότι «η Escentric Molecules είναι η πιο ευπώλητη μάρκα αρωμάτων μας, που φοριέται εξίσου από γυναίκες και άντρες». Κοινός παρονομαστής των αρωμάτων της Escentric Molecules, που ιδρύθηκε το 2006, είναι το Iso E Super, ένα σπάνιο μόριο, το οποίο υπάρχει σε σχετικά χαμηλή συγκέντρωση στη σύνθεση γνωστών αρωμάτων, τόσο γυναικείων όσο και ανδρικών.  

genderless αρώματα
ISTOCK

Τα genderless αρώματα δεν έχουν φύλο, ηλικία και εποχή

«Ο κόσμος έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται ότι ο διαχωρισμός σε γυναικεία και ανδρικά αρώματα είναι καθαρά θέμα μάρκετινγκ, το οποίο αντιμετωπίζει τους ανθρώπους μονοδιάστατα και άκαμπτα», τονίζει ο Ben Gorham, ιδρυτής και creative director της Byredo. Και συνεχίζει: «Δεν μπορώ να κατανοήσω την ταξινόμηση των αρωμάτων βάσει του φύλου. Από τη στιγμή που δεν υπάρχουν εστιατόρια αποκλειστικά για γυναίκες ή άντρες, γιατί να γίνεται αυτή η διάκριση στη βιομηχανία της ομορφιάς; Η Byredo είναι για όλους!»   

Για τον Tom Ford, ένα άρωμα προκαλεί τις αισθήσεις, το μυαλό και τη μνήμη, και δεν έχει εποχή, ηλικία ή φύλο. Είναι ένας από τους πιο άμεσους τρόπους να κάνεις μια δήλωση για τον εαυτό σου και δεν καθορίζει μόνο το ποιος είσαι, αλλά και ποιος θα ήθελες να είσαι χωρίς περιορισμούς, στερεότυπα και διαχωρισμούς. Μια τόσο μεγαλειώδης εμπειρία, όπως είναι αυτή της υψηλής αρωματοποιίας δεν μπορεί να περιοριστεί σε ανδρικά και γυναικεία, χειμερινά και καλοκαιρινά αρώματα.  

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Mintel, το 2010 τα λανσαρίσματα των unisex αρωμάτων έφτασαν το 17%. Το ποσοστό εκτοξεύτηκε στο 50% το 2018. Είμαστε περίεργοι να δούμε πού θα φτάσει... 

5+1 genderless αρώματα που βρίσκεις στην ελληνική αγορά

Ck Everyone, Calvin Klein

Η νέα έκδοση συνεχίζει την ιστορία του εμβληματικού, πρώτου unisex αρώματος. Όπως το πρωτότυπο, έτσι και αυτό έχει την υπογραφή του διάσημου αρωματοποιού Alberto Morillas. Φόρος τιμής στην ελευθερία προσωπικής έκφρασης, το CK Everyone αντλεί έμπνευση από αυθεντικούς ανθρώπους με νεανικό τρόπο σκέψης, που δεν δεσμεύονται από νόρμες φύλων, όρια και περιορισμούς. Η δήλωσή τους είναι ξεκάθαρη: «Είμαι ένας, είμαι πολλοί, και αγαπώ τον κάθε μου εαυτό». Το άρωμα αποπνέει φρεσκάδα, αισθησιασμό και τόλμη χάρη στις νότες εσπεριδοειδών και το φρέσκο οργανικό έλαιο πορτοκαλιού, που συνδυάζεται με μια συμφωνία από μπλε τσάι και κεδρόξυλο.

Libre Eau de Toilette, Yves Saint Laurent Beauty

Η έννοια του ανδρόγυνου πάντα έπαιζε ρόλο στον ανατρεπτικό κόσμο του Yves Saint Laurent. Η freestyle προσέγγιση των κλασικών αρωμάτων fougère (μιας κατηγορίας αρωμάτων φτέρης που ήταν ανέκαθεν διαδεδομένα για τους άντρες) φλερτάρει με τις αντιθέσεις ανάμεσα σε μια κατεξοχήν ανδρική δομή και στη γυναικεία καρδιά.   

Η φρεσκάδα της λεβάντας diva –κατεξοχήν ανδρικό συστατικό– και ο αισθησιασμός του absolute άνθους πορτοκαλιάς εμπλουτίζονται με μια απαλή συμφωνία τσαγιού. Με άλλα λόγια, η ελαφριά εκδοχή του Libre προσφέρει την αχαλίνωτη ελευθερία να χαράξεις το δρόμο σου με αυτοπεποίθηση, δύναμη και αυθάδεια.

genderless αρώματα, yves saint laurent
YVES SAINT LAURENT

Mixed Emotions, Byredo

Φτιαγμένο για κάθε φύλο, εκφράζει τη θυελλώδη φύση των καιρών που ζούμε. Θέλει να σου υπενθυμίσει πως «it is ok not to be ok» και πως μέσα από δύσκολες εμπειρίες μπορεί να αναδυθεί μια νέα πραγματικότητα. Το οικείο ευθυγραμμίζεται με το άγνωστο, σε ένα άρωμα που εκφράζεται μέσα από τις αντιθέσεις του. Οι χαλαρωτικές νότες του τσαγιού maté και η γλύκα του φραγκοστάφυλου πλαισιώνονται από μαύρο τσάι Κεϋλάνης, φύλλα βιολέτας και ξύλο σημύδας.

 

Orphéon, Diptyque

Σε ταξιδεύει στη γειτονιά Saint Germain της δεκαετία του 1960, όταν μεσουρανούσε το θρυλικό club «Orphéon». Το άρωμα αναπαράγει μέσα από τις νότες του τη ζωηρή ατμόσφαιρα του club: Τα ποτά, μέσα από τη διαπεραστική νότα καρπών άρκευθου. Το άρωμα των γυναικών, με ylang ylang, μανόλια, δαμασκηνό ρόδο, absolute γιασεμί. Τους άντρες-δανδήδες, με musk και amber. Τον ζεστό φωτισμό, με tonka bean και άρωμα βανίλιας.

Private Blend Bitter Peach, Tom Ford

Το άρωμα ακροβατεί πάνω σε μια γλυκόξινη αίσθηση που αφήνει το ώριμο, γλυκό και ζουμερό ροδάκινο Pêche de Vigne πλαισιωμένο από το σανγκουίνι Blood Orange Σικελίας. Οι νότες μιξάρονται με αρώματα φίνων ποτών –rum absolute και cognac oil– και το πικάντικο κάρδαμο. Η εθιστική δύναμη του Bitter Peach παρατείνεται από την έκρηξη βανίλιας, το tonka bean absolute και το patchouli oil Ινδονησίας.

This is us!, Zadig & Voltaire

Είναι η συνέχεια των This is Her! και This is Him!, που συνδυάζονται σε ένα άρωμα. Πλέον, το άρωμα δεν έχει φύλο, ηλικία, όρια. Αφηγείται την ιστορία μιας «φυλής» ανθρώπων που διακατέχονται από τις αξίες της ελευθερίας, της χαράς, της ροκ αισθητικής. Και συγκινούνται από τις αρωματικές νότες του σανδαλόξυλου, που πρωταγωνιστούσε στα This is Her! και This is Him!, της βανίλιας, του πατσουλί και του κασμίρ.

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.