Chris Harris/© 2023 Searchlight Pictures

6 ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ 2024 ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΣΕ ΘΕΡΙΝΟ ΣΙΝΕΜΑ

Έχοντας ήδη φτάσει κοντά στα μισά της χρονιάς, είναι η καταλληλότερη στιγμή για να καλυφθούν τα όποια κινηματογραφικά κενά έχετε. Σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα τις παρακάτω 6 νέες ταινίες.

Με τα θερινά σινεμά να κάνουν τις τελευταίες προετοιμασίες τους για να ανοίξουν τις πόρτες τους λίγο μετά το Πάσχα, σας παρουσιάζουμε έξι νέες ταινίες που έχουν ξεχωρίσει μέσα στη χρονιά.

Ίσως σας δοθεί η ευκαιρία να τις δείτε σε open-air καταστάσεις με ποπ κορν, μυρωδιά από αγιόκλημα και κοκτέιλ στο χέρι ή εναλλακτικά σε μια από τις πλατφόρμες που έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα των ταινιών.

Νέες ταινίες για όλα τα γούστα

Στην εκλεκτή εξάδα θα βρείτε φιλμ για όλα τα γούστα: Περιπέτειες, δράματα, μινιμαλιστικά διαμαντάκια, γουέστερν και ντοκιμαντέρ. Είστε έτοιμοι για μια απολαυστική επίσκεψη στον πλανήτη Αράκις ή για να ένα συναισθηματικό ταξίδι στο Τόκιο; Ή μήπως προτιμάτε να περιπλανηθείτε στην προπολεμική Χιλή και να περάσετε μια μέρα στη Νότια Κορέα; Όπως και να έχει, το κινηματογραφικό μέσο είναι το πιο φτηνό μεταφορικό μέσο στον κόσμο, έστω και αν μεταφέρει μόνο τον νου και όχι το σώμα…

6 νέες ταινίες που δεν πρέπει να χάσεις

#1 Dune: Μέρος Δεύτερο

Το Dune έχει ήδη εισχωρήσει για τα καλά στην ποπ κουλτούρα. Νομίζω ότι θα το διαπιστώσατε και εσείς από το πλήθος του κόσμου που ντύθηκε με κάπες και σωληνάκια στη μύτη στις φετινές Αποκριές. Πάντως, λίγο ότι φέτος έχει έρθει το καλοκαίρι από τον… Φλεβάρη, λίγο που η αφρικανική σκόνη έχει καλύψει την Αττική 3-4 φορές μέσα στο 2024 (πόσα memes είδαμε εκείνες τις ημέρες που παρομοίαζαν την Ελλάδα με το σκηνικό της ταινίας), το Dune μοιάζει μερικές φορές να μην είναι αποκύημα φαντασίας, αλλά βγαλμένο από ένα δυστοπικό εγγύς μέλλον.

Χωρίς αμφιβολία, το Dune έχει μπει στην κατηγορία των μεγάλων κινηματογραφικών επών. Και αυτό έγινε κυρίως με το δεύτερο μέρος της σειράς, μια πραγματικά χορταστική, φαντασμαγορική περιπέτεια με αρκετά αφηγηματικά επίπεδα που φανερώνουν βαθύτερες ανησυχίες, με πρωτοκλασάτες ερμηνείες, αλλά κυρίως έναν σκηνοθέτη που διαχειρίστηκε υποδειγματικά την πρώτη ύλη που πήρε στα χέρια του. Μιλάμε για τον Καναδό βιρτουόζο Ντενί Βιλνέβ που έφτιαξε ένα μοναδικό sci-fi σκηνικό και ένα franchise που επαναπροσδιορίζει το είδος της περιπέτειας στις κινηματογραφικές αίθουσες.

#2 Άγνωστοι Μεταξύ μας

Είχαμε γράψει στις αρχές της χρονιάς ότι το «Άγνωστοι Μεταξύ μας» είναι η πιο συγκινητική ταινία που θα δούμε φέτος. Και φυσικά συνεχίζει να ισχύει κάτι τέτοιο.

Το περίτεχνο δράμα του Βρετανού Άντριου Χέι, μια σπουδή πάνω στο αέναο παιχνίδι μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας που σκαρώνει από τη γέννησή του το κινηματογραφικό μέσο, είναι ένα από τα αδιαμφησβήτητα highlights της χρονιάς.

Σ’ αυτό συμβάλει ο ιδανικός πρωταγωνιστής της ταινίας Άντριου Σκοτ, που πραγματοποιεί ένα βραδύκαυστο ερμηνευτικό σόλο. Κανείς, όμως, από τους τέσσερις πρωταγωνιστές της ταινίας δεν υστερεί (Πολ Μεσκάλ, Τζέιμι Μπελ και Κλερ Φόι). Όλοι τους υπακούν στις υπερβατικές οδηγίες και τους υπνωτιστικούς ρυθμούς του σκηνοθέτη Άντριου Χέι. Ερμηνείες που ακροβατούν ανάμεσα στην αλήθεια και τη φαντασία, το λάθος και το σωστό και που φτιάχνουν ένα εξαιρετικό υποκριτικό μωσαϊκό, το οποίο ξεχωρίζει.

#3 Υπέροχες Μέρες

Αυτό και αν ήταν έκπληξη… Ο για πολλά χρόνια –μην πούμε δεκαετίες– ντεφορμαρισμένος Βιμ Βέντερς, ξάφνιασε τους πάντες παρουσιάζοντας φέτος ένα ντελικάτο, μινιμαλιστικό δράμα γεμάτο συναίσθημα και (επιτέλους) αφηγηματική ακρίβεια. Για να καταφέρει ο Βέντερς να επιστρέψει σε πρίμες κινηματογραφικές μέρες, έπρεπε όμως να ταξιδέψει μέχρι τη μακρινή Ιαπωνία και να έχει για πρωταγωνιστή του τον μοναδικό Κότζι Γιακούσο, ο οποίος βραβεύτηκε στις Κάνες για την ερμηνεία του.

Ο Ιάπωνας ηθοποιός υποδύεται τον Χιραγιάμα, έναν καθαριστή δημόσιων τουαλετών στο Τόκιο. Η καθημερινότητα του φιλήσυχου καθαριστή αλλάζει όταν εμφανίζεται στο κατώφλι του η νεαρή ανιψιά του. Οι ημέρες μαζί της θα είναι αποκαλυπτικές και για τους δυο.

#4 Oι Άποικοι

Ποιος είπε ότι το γουέστερν είναι μόνον προνόμιο των Αμερικανών; O Χιλιανός σκηνοθέτης Φελίπε Γκαλβέζ Αμπέρλε μάς ταξιδεύει σε μια άλλη εποχή και σε ένα άλλο ημισφαίριο. Το 1901 στη Χιλή, ένας γαιοκτήμονας-φεουδάρχης αναθέτει σε έναν Βρετανό στρατιωτικό, έναν Αμερικανό και έναν γηγενή να φτάσουν με τα άλογά τους μέχρι τη Γη του Πυρός για να βρουν ένα ασφαλές πέρασμα για τα κοπάδια του.

Ο Γκαλβέζ καταφέρνει να μετατρέψει αυτή την περιπλάνηση της ετερόκλητης παρέας στα αχανή λατινοαμερικανικά εδάφη, σε ένα εξαιρετικό εναλλακτικό γουέστερν με αιχμηρή πολιτική ματιά και εύστοχες αναγωγές στη σύγχρονη πραγματικότητα.

#5 Μέσα στη Μέρα («In Our Days»)

To όνομα του Xονγκ Σανγκ-σου είναι πιθανό να μην σας λέει κάτι. Ο Νοτιοκορεάτης δημιουργός, όμως, είναι ένας από τους κορυφαίους Ασιάτες σκηνοθέτες, ένα απαράμιλλος μινιμαλιστής, ένας ποιητής της εικόνας που σαγηνεύει με την απλότητά του. Μια αρετή που έχουμε ξεχάσει στο σήμερα, όπου έχουν επικρατήσει τα οπτικά εφέ και ο τεχνολογικός φορμαλισμός. Ο Σανγκ-σου μας διδάσκει και πάλι πώς η επιστροφή στα κινηματογραφικά βασικά φτάνει και περισσεύει.

Στο τελευταίο του φιλμ εμφανίζονται έξι χαρακτήρες που ξεδιπλώνουν δυο παράλληλες ιστορίες: Αυτή μιας πρώην ηθοποιού που φιλοξενείται στο σπίτι μιας φίλης της και μιας νέας κοπέλας που ψάχνει τον δρόμο της και εκείνη ενός γνωστού ποιητή που δέχεται την επίσκεψη μιας νεαρής ντοκιμαντερίστριας και ενός θαυμαστή. Αυτές οι δυο «συνυπάρξεις» θα αποκαλύψουν μικρές πολύτιμες αλήθειες που κρύβει το πέπλο της καθημερινότητας.

#6 Αδέσποτα κορμιά («Stray Bodies»)

Η Ελληνίδα Ελίνα Ψύκου («Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά», «Ο Γιος της Σοφίας») μετά από δυο ταινίες μυθοπλασίας, παρουσιάζει το παρθενικό της ντοκιμαντέρ. Τα «Αδέσποτα Κορμιά» αποτελούν μια αποκαλυπτική εξερεύνηση κατά πόσο στην «προοδευτική» δύση του 21ου αιώνα μπορεί μια γυναίκα να ορίσει το σώμα της.

Μέσω της εξιστόρησης των ιστοριών τριών γυναικών που πρέπει να ταξιδέψουν σε διαφορετικές χώρες από αυτές που κατοικούν για να πραγματοποιήσουν τις επιθυμίες τους, η Ψύκου καταφέρνει να παρουσιάσει τις αντιφάσεις του «ευρωπαϊκού φιλελευθερισμού».

Exit mobile version