ΑΥΤΗ Η ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΗΡΑΓΓΑ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟΝ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Ολοκληρώθηκε η αρχική διάνοιξη της μεγαλύτερης διασυνοριακής σήραγγας στις Άλπεις, που υπόσχεται ταξίδια στην Ευρώπη σε σημαντικά μικρότερους χρόνους.
Αν είσαι από τους ανθρώπους που αγαπούν τα ταξίδια, θα θέλεις σίγουρα να μάθεις πως στα μέσα Σεπτεμβρίου 2025 συνέβη κάτι που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα των μετακινήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο: μια τεράστια μηχανή γεώτρησης συνέθλιψε το τελευταίο μέτρο βράχου στο πέρασμα Μπρένερ στις Άλπεις, στα σύνορα μεταξύ Αυστρίας και Ιταλίας, ολοκληρώνοντας τη διάνοιξη μιας εντυπωσιακής σήραγγας.
Το τούνελ αυτό, συνολικού μήκους περίπου 55 χλμ. (ή 64 χλμ. μαζί με τις συνδέσεις), έχει στόχο να αποτελέσει μια σημαντική συνδετική «φλέβα» στο σιδηροδρομικό δίκτυο που εκτείνεται από το Ελσίνκι έως το Παλέρμο της Σικελίας, μειώνοντας έτσι σημαντικά τον χρόνο μετακίνησης σε όλη την Ευρώπη.
Κατά την τελετή διάνοιξης της σήραγγας, παρόντες ήταν η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι και ο Αυστριακός καγκελάριος Κρίστιαν Στόκερ, οι οποίοι είπαν πως ελπίζουν μέσω αυτού να μεταφερθούν μεγάλες ποσότητες εμπορευμάτων στις σιδηροδρομικές γραμμές, αντί για τους πολυσύχναστους δρόμους του ιταλικού βορρά.
Η σήραγγα Μπρένερ είναι μόνο ένα από μια σειρά σιδηροδρομικών έργων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που οι εμπνευστές τους φιλοδοξούν να αναδιαμορφώσουν τους χάρτες ταξιδιών και εμπορευμάτων, και να δώσουν σημαντικά κίνητρα για σιδηροδρομικά ταξίδια μεταξύ της Ιταλίας και των γύρω χωρών.
Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για ένα έργο με μακρόχρονη ιστορία, αφού η Αυστρία και η Ιταλία είχαν δεσμευτεί για την κατασκευή της πριν από 22 χρόνια, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση δεσμεύτηκε να το χρηματοδοτήσει πριν από 18 χρόνια.
Εξάλλου, η Ιταλία δείχνει να υστερεί κάπως σε σύγκριση με άλλες χώρες του βορρά αναφορικά με τους σιδηροδρόμους της, που δεν έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά από τότε που ολοκληρώθηκε η γραμμή Ρώμη-Μιλάνο το 2008. Με αυτό το έργο, λοιπόν, τόσο τα εμπορεύματα όσο και οι πολίτες θα κυκλοφορούν πιο ελεύθερα εντός και γύρω από τη χώρα.
Συγκεκριμένα, τα μεγαλύτερα και βαρύτερα εμπορευματικά τρένα που θα περνούν από τη σήραγγα θα εκτελούν τις μεταφορές σε σημαντικά μικρότερο χρόνο από αυτόν που χρειάζεται σήμερα.
Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί και το μεγάλο περιβαλλοντικό όφελος από το έργο αυτό, αφού θα περιορίσει σημαντικά τους ατμοσφαιρικούς ρύπους και τον θόρυβο.
Η σήραγγα θα εκτείνεται από την πόλη Τούλφες της Αυστρίας έως το Νότιο Τιρόλο, ενώ υπολογίζεται να μειώσει τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις μεταξύ Μονάχου και Βερόνας στις 2,5 ώρες, από τις 5,5 που είναι σήμερα. Επιπλέον, η διαδρομή Μόναχο-Ρώμη θα διαρκεί μόλις 5,5 ώρες και η διαδρομή Μόναχο–Μιλάνο 3,5 ώρες.
Όσο για το ταξίδι Μιλάνο-Παρίσι, που σήμερα απαιτεί 7 ώρες με το αυτοκίνητο, εκτιμάται ότι θα μπορεί να γίνεται μέσα σε μόλις 4,5 ώρες.
Σκέφτεσαι ήδη τα επόμενα ταξίδια σου; Όλες οι γραμμές αναμένεται να ολοκληρωθούν στις αρχές της δεκαετίας του 2030, με τη γραμμή Γένοβα-Τορτόνα να είναι ήδη σχεδόν έτοιμη.