© Ruediger Glatz

ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΜΕ ΤΗ HAIR STYLIST ΠΟΥ ΧΤΕΝΙΣΕ ΤΗΝ TILDA SWINTON ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ

Η Daniel Babek αποκαλύπτει πώς διαχειρίστηκε την πρόκληση της performance που παρουσίασε στην Αθήνα η οσκαρική ηθοποιός.

Πριν από λίγες μέρες, η Tilda Swinton κατέβηκε στο -1 της Στέγης για να παρουσιάσει μια τελετουργική performance με κοστούμια και props σχεδιασμένα από τον Danilo Donati για αριστουργηματικές ταινίες του Pier Paolo Pasolini των 60s και των 70s. Όσοι παρακολούθησαν το «Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι», που συνέλαβαν και έστησαν η οσκαρική ηθοποιός μαζί με τον ιστορικό και curator μόδας Olivier Saillard, μίλησαν για έναν ύμνο στην τέχνη της ενδυματολογίας αλλά και έναν φόρο τιμής στις αιρετικές ταινίες του Pasolini και την πολυσυλλεκτική έμπνευση του Danilo Donati.

Η hair stylist Daniel Babek επιμελήθηκε τα μαλλιά της ηθοποιού. Η Βabek έχει πολυετή και σημαντικότατη θητεία στον χώρο της διαφήμισης, του κινηματογράφου και της μόδας. Έχει συνεργαστεί με τον Γιώργο Λάνθιμο και την Αθηνά Τσαγγάρη, δουλεύει με εταιρείες ομορφιάς όπως η Korres, η Apivita, η Wella και η Nivea, ενώ δουλειά της θα δεις και στις σελίδες των ελληνικών εκδόσεων της Vogue και του Marie Claire.

Όταν της έγινε η πρόταση να αναλάβει το χτένισμα της Swinton για τις παραστάσεις στη Στέγη, η Babek μας είπε ότι ενθουσιάστηκε, θεώρησε τεράστια πρόκληση αυτό το ιδιόρρυθμο ντεφιλέ και μας αποκάλυψε λεπτομέρειες της συνεργασίας.

Tilda Swinton
© Ανδρέας Σιμόπουλος / ΣΤΕΓΗ

Ποιες οδηγίες πήρε για το hair styling της Swinton

Η κατεύθυνση που δόθηκε στην Babek από τον Saillard ήταν ότι η Swinton λειτουργεί στην performance σαν ένα «άγαλμα» πάνω στο οποίο ζωντανεύουν ξανά τα εκπληκτικά κοστούμια του Danilo Donati: συγκεκριμένα, η Swinton, σαν κούκλα βιτρίνας, ενδύεται με τη βοήθεια του Saillard και των βοηθών του το κοστούμι του Ηρώδη από το «Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο» ή της Ιοκάστης από τον «Οιδίποδα Τύραννο». Τα μαλλιά της Swinton έπρεπε να αντιμετωπιστούν ως αναπόσπαστο κομμάτι της σύλληψης και του concept αυτής της performance. «Η Tilda, η παράσταση, τα ρούχα, τα μαλλιά, όλα είναι αλληλένδετα στοιχεία που συνδέονται μεταξύ τους και ενώνονται σε ένα όλον», ανέφερε χαρακτηριστικά η Babek.

Μας εξήγησε ακόμα ότι τα μαλλιά των αγαλμάτων έχουν υφή ανθρώπινων μαλλιών, τρισδιάστατη, την οποία έπρεπε να μιμηθεί. «Τα μαλλιά της Tilda είναι πολλά και πυκνά. Βασικά, σχηματίζουν ένα κοντό φιλαριστό καρέ, που φτάνει στο ύψος του αυτιού. Είναι πιο κοντά στα πλαϊνά και έχουν μεγάλη φράντζα. Χρειάστηκε να δημιουργήσω ένα πολύ σταθερό, στεγνό και ψυχρό χτένισμα με τα μαλλιά να πηγαίνουν προς τα πίσω, για το οποίο χρησιμοποίησα δύο προϊόντα styling, πηλό σε ματ υφή και λακ. Επίσης, έκανα πολλή δουλειά με τα δάχτυλα για να διαμορφώσω τις γραμμές που διακρίνονται στα μαλλιά των αγαλμάτων», είπε η Babek περιγράφοντας το συγκεκριμένο χτένισμα.

Επειδή η Swinton φόραγε και άλλαζε συχνά καπέλα, μικρά και μεγάλα, στη διάρκεια του «Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι» έμπαινε συχνά στα παρασκήνια για το ανάλογο ρετουσάρισμα. Εκεί την περίμενε η Babek: «Με εντυπωσιακή υπομονή στεκόταν για να επαναφέρω τα μαλλιά της στην αρχική τους κατάσταση». Η Babek σημείωσε ακόμη μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια, που δεν ξέφυγε σε κάποιους προσεκτικούς θεατές: «Ακόμα κι όταν έπεφταν κάποιες τούφες όταν η Swinton βρισκόταν στη σκηνή, μιας και τα μαλλιά είναι ζωντανός οργανισμός και έχουν κίνηση, αυτό γινόταν με ωραίο τρόπο προς την αριστερή και τη δεξιά πλευρά και όχι μπροστά στα μάτια».

Tilda Swinton
© Ruediger Glatz

Τι την εντυπωσίασε στην Tilda Swinton

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Babek συνεργάζεται με ξένες ηθοποιούς και η εμπειρία είναι πάντα υπέροχη. Έχει κάνει το hair styling για την Οlivia Colman, την Dakota Johnson και την Maggie Gyllenhaal στην ταινία «Lost Daughter», που γυρίστηκε στις Σπέτσες πριν από λίγα χρόνια.

Η συνεργασία της με την Tilda Swinton και τον Olivier Saillard είναι από τις καλύτερες στην 27χρονη καριέρα της. Αυτό που την εντυπωσίασε στη Σκωτσέζα ηθοποιό ήταν ο «100% επαγγελματισμός της, η cool και fun διάθεσή της, η υπομονή και η στωικότητα που έδειξε όταν τη χτένιζε, και ο σεβασμός απέναντι στο άτομό της». Θαύμασε επίσης την υπέροχη επιδερμίδα της, που ήταν σαν μετάξι ή πούδρα, όπως τα πρόσωπα των αγαλμάτων.

Tilda
© Πάρης Κορμαρής

Τα χτενίσματα που της αρέσουν

«Αγαπώ τα μαλλιά των 70s, 80s και 90s, αλλά έχω ιδιαίτερη αδυναμία στο ανδρόγυνο look, που είναι τραβηγμένο προς τα πίσω ή στο πλάι και αναδεικνύεται με νωπά, γυαλιστερά μαλλιά», μας αποκαλύπτει η Babek. Τη ρωτάμε να μας ξεχωρίσει ένα ακόμη αγαπημένο της χτένισμα: «Τα αφράτα μαλλιά που σχηματίζουν χαλαρές μπούκλες, σαν να τα ξετυλίγεις από τα ρόλεϊ, γιατί αποπνέουν έναν δυναμισμό από τη δεκαετία του ’80».

Ποια είναι η έμπνευση στη δουλειά της

«Με εμπνέουν όλες οι γυναίκες! Για μένα δεν υπάρχει άσχημη γυναίκα», αναφέρει η Babek σε απόλυτο τόνο. Λέει μάλιστα ότι τα χαρακτηριστικά που θέλει να βλέπει στις γυναίκες είναι ο δυναμισμός, η ελευθερία και η θελκτικότητα.

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.