Εικονογράφηση: Χριστίνα Αβδίκου

6 ΒΗΜΑΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΕ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Θες οι τελευταίοι μήνες αυτού του έτους να σε οδηγήσουν στην πολυπόθητη αύξηση στις αρχές του επόμενου; Μία career coach θα σου αποκαλύψει τον τρόπο να το πετύχεις.

Όσο χαλαρές και ξεκούραστες ήταν οι διακοπές μας, τόσο «έντονοι» ήταν οι πρώτοι μήνες του φθινοπώρου. Για πολλούς από εμάς ο Σεπτέμβριος συνεχίζει να φέρνει αυτό το back-to-school αίσθημα που μας ωθεί να βάλουμε τα δυνατά μας για να καταφέρουμε να πάμε την καριέρα μας ακόμα ένα βήμα παραπέρα. Πριν το καταλάβουμε, τα Χριστούγεννα θα είναι εδώ, οπότε τώρα είναι η στιγμή να κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο ώστε να είμαστε ανάμεσα σε αυτούς που το νέο έτος θα ανταμειφθούν με μια αύξηση ή μια προαγωγή, όπως είναι καθιερωμένο στις μεγάλες εταιρείες.

Η Tess Grint, με πείρα δύο δεκαετιών σε κάποια από τα μεγαλύτερα χρηματοοικονομικά ιδρύματα του κόσμου ως σύμβουλος καριέρας, έχει συγκεντρώσει το απόσταγμα της εμπειρίας της σε 6 πρακτικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να πάρεις με το νέο έτος την αύξηση που σου αξίζει.

1. Θέσε γερά θεμέλια για επιτυχία

Το πρώτο βήμα στον δρόμο προς την επιτυχία είναι να νιώθεις καλά μέσα σου. «Είναι εξαιρετικά δύσκολο να θέλουμε να δείχνουμε τον καλύτερο εαυτό μας, να έχουμε αυτοπεποίθηση, να είμαστε χαρούμενοι, να έχουμε έμπνευση αλλά και να εμπνέουμε τους άλλους, αν δεν νιώθουμε καλά μέσα μας», λέει η Grint. Η ίδια προτείνει να κάνουμε στον εαυτό μας τις εξής τρεις ερωτήσεις:

  • Πώς μπορώ να ανασχεδιάσω το περιβάλλον μου για να αποκτήσω τη συμπεριφορά που θέλω;
  • Τι μπορώ να κάνω σήμερα για να ηρεμήσω το νευρικό μου σύστημα;
  • Τι χρειάζομαι πραγματικά σήμερα (ηρεμία, ξεκούραση, επιτεύγματα, κίνηση ή σύνδεση) για να συντονιστώ ξανά με την εργασία μου;

6 βήματα που μπορεί να σε οδηγήσουν στην αύξηση μέχρι το τέλος της χρονιάς
Εικονογράφηση: Χριστίνα Αβδίκου

2. Δώσε προτεραιότητα στην επίγνωση όσων μπορείς και όσων δεν μπορείς να κάνεις στη δουλειά σου

Το επόμενο βήμα είναι να αφιερώσεις χρόνο σε αυτό που η Grint ονομάζει «ζώνη ιδιοφυΐας», η οποία αποτελείται από το ποιος είσαι, τι αγαπάς και σε τι είσαι καλός/ή. Με απλά λόγια, έχει να κάνει με την επίγνωση των δυνατών σου σημείων και την αποδοχή των αδυναμιών σου.

Για να το πετύχεις αυτό, αναρωτήσου:

  • Σε τι είμαι καλός/ή; Σκέψου τις ικανότητές σου, τις γνώσεις σου, τις εμπειρίες σου. «Αν ζητούσαν από έναν συνάδελφό σου ή έναν φίλο σου να σε περιγράψει, τι θα έλεγε;» λέει η Grint.
  • Τι αγαπώ να κάνω; Τόσο στη δουλειά, όσο και στον ελεύθερό μου χρόνο.
  • Ποιος/α είμαι; Ποιες είναι οι αξίες μου, τα κίνητρά μου, αυτά που μου αρέσουν και αυτά που δεν μου αρέσουν;

3. Προσάρμοσε τη νοοτροπία σου

«Θα έχεις σίγουρα παρατηρήσει ότι τις αυξήσεις συνήθως δεν τις παίρνουν τα άτομα που δουλεύουν περισσότερο, αλλά τα άτομα που γνωρίζουν καλύτερα αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις», λέει η Grint. Έτσι, είναι σημαντικό να έχεις μια νοοτροπία ανάπτυξης που σου επιτρέπει να ανταποκρίνεσαι στις προκλήσεις, να αναλαμβάνεις την ευθύνη του εαυτού σου και τελικά να εξασφαλίσεις την προαγωγή που σου αξίζει.

«Αντί να σκέφτεσαι περιοριστικά (π.χ. το αφεντικό μου δεν με συμπαθεί, δεν θα πάρω ποτέ προαγωγή), αντίστρεψε αυτή τη σκέψη με κάτι πιο παραγωγικό που μπορεί να σου δώσει κίνητρο: Αντί για “δεν”, χρησιμοποίησε το “πώς”. Αυτό θα σε ενδυναμώσει, ώστε να βρεις τη λύση και να αναλάβεις δράση. Θα ενισχύσει την αυτοπεποίθησή σου και θα σε βοηθήσει να πιστεύεις στον εαυτό σου».

4. Ανάδειξε τις ηγετικές σου ικανότητες

«Αν υπάρχει ένα πράγμα στο οποίο σε συμβουλεύω να επικεντρωθείς είναι στο να σκέφτεσαι σαν ηγέτης», λέει η Grint, η οποία συμπληρώνει: «Τους ηγέτες τείνουν να τους απασχολούν 4 βασικά πράγματα: η διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού, τα έσοδα, το ρίσκο και η φήμη (το πώς αντιλαμβάνεται το κοινό μια εταιρεία). Όλα αυτά πρέπει να τα σκέφτεσαι σε σταθερή βάση: Πρόσθεσε μία ώρα κάθε εβδομάδα (το απόγευμα της Παρασκευής είναι μια καλή στιγμή), ακριβώς για να σκέφτεσαι τυχόν ζητήματα της εταιρείας που σχετίζονται με τα τέσσερα αυτά σημεία».

Και πρόσεξε: Δεν χρειάζεται εσύ να βρεις εκείνη τη στιγμή τις λύσεις – ο καλός ηγέτης ανοίγει τη συζήτηση και συγκεντρώνει τους σωστούς ανθρώπους για να σχεδιάσουν μαζί μια στρατηγική.

5. Πες τα σωστά πράγματα στους σωστούς ανθρώπους

«Η ορατότητα και η βελτίωση του εργασιακού προφίλ σου είναι από τα σημαντικότερα πράγματα που πρέπει να κάνεις και από αυτά που λίγοι θα σου πουν», λέει η Grint. Εξηγεί πως όταν έρχεται η ώρα να «πουλήσεις» τον εαυτό σου και να δείξεις την αξία σου σαν εργαζόμενος/η χρειάζεται να επικεντρωθείς στην υψηλής ποιότητας και αποτελεσματικότητας δουλειά σου – όχι στο ότι απλά κάνεις αυτοματοποιημένα αυτά που καλείσαι να κάνεις.

Στο σημείο αυτό σημασία έχει, επίσης, να διαχωρίσεις τους ανθρώπους που θα πάρουν τις αποφάσεις για την εξέλιξή σου και να μοιραστείς μαζί τους τα επιτεύγματά σου: Βεβαιώσου ότι ξέρουν πόσο καλή δουλειά κάνεις, ότι προσφέρεις δηλαδή πράγματα που συμβάλλουν άμεσα στην εξέλιξη της εταιρείας ή που λύνουν προβλήματα.

6. Ενίσχυσε τα επιτεύγματά σου

«Αυτό είναι το αγαπημένο μου σημείο: Εδώ προσθέτεις τις τελικές πινελιές στο έργο που έχεις ήδη κάνει και αφήνεις το σύμπαν να κάνει τα υπόλοιπα», λέει η Grint και προτείνει να δημιουργήσεις τη δική σου διαδικασία ευγνωμοσύνης φτιάχνοντας μια λίστα με 10 πράγματα σχετικά με τον τρέχοντα ρόλο σου, για τα οποία είσαι ευγνώμων, μαζί με τον λόγο που είσαι ευγνώμων. Επειδή, ακόμα κι αν αυτή τη στιγμή δεν είσαι ακριβώς εκεί που θέλεις να είσαι, είναι πάντα σημαντικό να αναγνωρίζεις πόσο μακριά έχεις φτάσει.

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.