iStock

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΟΙΟ ΛΑΧΑΝΙΚΟ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΑ ΤΗ ΦΛΕΓΜΟΝΗ

Αν σου αρέσουν τα παντζάρια είσαι ήδη κερδισμένος στη μάχη ενάντια στη φλεγμονή και μια ειδικός εξηγεί το γιατί.

Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός ότι κακώς κάθε φορά που ακούμε τη λέξη φλεγμονή, φέρνουμε στο μυαλό μας κάποια μεγάλη καταστροφή. Η φλεγμονή είναι ένας μηχανισμός απόκρισης του ανοσοποιητικού μας συστήματος, που βοηθά το σώμα μας να εντοπίσει και να καταπολεμήσει τους… εχθρούς που του επιτίθενται. Επίσης, η συγκεκριμένη διαδικασία επουλώνει τους ιστούς και βοηθά στην ανάρρωσή μας. Αυτού του είδους η φλεγμονή ονομάζεται οξεία και μόλις ολοκληρώσει τη δουλειά της, σταματά.

Υπάρχει, όμως, και ένα άλλο είδος φλεγμονής, η χρόνια, η οποία συχνά θεωρείται η βασική αιτία ασθενειών, όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις, ο διαβήτης τύπου 2, οι αυτοάνοσες διαταραχές.

Ένας τρόπος να ενισχύσουμε τον οργανισμό μας, για να μπορέσει να καταπολεμήσει τη χρόνια φλεγμονή είναι μέσω μιας διατροφής πλούσιας σε ποικιλία λαχανικών, τα οποία μας προσφέρουν πολύτιμες αντιοξειδωτικές ουσίες. Σύμφωνα, όμως, με άρθρο στο online περιοδικό EatingWell, υπάρχει ένα λαχανικό που τα νικά όλα: το κατακόκκινο παντζάρι.

Έχεις ακούσει για τις βεταλαΐνες;

Πρόκειται για τις φυτικές χρωστικές ουσίες που δίνουν στα παντζάρια το εντυπωσιακό τους χρώμα. Όπως αναφέρει ανασκόπηση που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Human Nutrition & Metabolism, οι βεταλαΐνες έχουν αντιφλεγμονώδη δράση, καθώς μειώνουν αρκετούς δείκτες φλεγμονής, περιορίζουν την παραγωγή ελεύθερων ριζών και προστατεύουν το σώμα από τα ξενοβιοτικά (χημικές ενώσεις που δεν παράγονται από έναν οργανισμό μας, αλλά τις προσλαμβάνουμε μέσω του περιβάλλοντος).

iStock

Τα παντζάρια είναι πλούσια σε μαγγάνιο

Η αλήθεια είναι ότι δεν ακούμε συχνά για αυτό το χημικό στοιχείο, το οποίο βρίσκεται σε αφθονία στα παντζάρια. Όμως, το μαγγάνιο παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή και την ενεργοποίηση της δισμουτάσης του υπεροξειδίου του υδρογόνου, ένα από τα πιο σημαντικά αντιοξειδωτικά στο σώμα μας.

Η γνωστή βιταμίνη C

Ένα φλιτζάνι παντζάρια (περίπου 140γρ.) περιέχει περίπου 7mg βιταμίνης C ή αλλιώς το 8% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Αν και η ποσότητα αυτή είναι μικρότερη από την ποσότητα που περιέχουν π.χ. τα εσπεριδοειδή, ωστόσο καλό είναι να έχουμε στο νου μας ότι η ποσότητα αυτή προστίθεται στη δεξαμενή των θρεπτικών συστατικών που ήδη περιέχει το λαχανικό αυτό.

Pexels Nadin Sh

Πώς να απολαύσεις τα παντζάρια

Αν θέλουμε να εκμεταλλευτούμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό τα διατροφικά οφέλη των παντζαριών, χρειάζεται να προσέξουμε τον τρόπο που θα τα καταναλώσουμε. Πολλά από τα θρεπτικά συστατικά βρίσκονται σε αφθονία στη φλούδα τους, αλλά θα πρέπει να τα πλύνουμε πολύ καλά, χρησιμοποιώντας μια βούρτσα λαχανικών. Μπορούμε, επομένως, να τα απολαύσουμε ωμά με τη φλούδα. Εάν, πάλι, τα προτιμάμε μαγειρεμένα, καλύτερα να τα ετοιμάσουμε στον ατμό. Εδώ, μπορείς να βρεις υπέροχες συνταγές με παντζάρια.

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.