iStock

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΩΝ: ΤΑ ΠΡΟΦΙΛ ΠΟΥ ΤΡΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ

Θες το διαδικτυακό σου προφίλ στις εφαρμογές γνωριμιών να τραβήξει περισσότερη προσοχή; Μελέτη αποκαλύπτει το κλειδί για να πετύχεις τον στόχο σου.

«Πώς γνωριστήκατε;» ρωτάω τον φίλο μου τον Κώστα, που μόλις μας είχε αποκαλύψει τα νέα για την καινούργια του σχέση. «Μέσω μιας εφαρμογής γνωριμιών», απαντά. Η αλήθεια είναι ότι ολοένα και περισσότερα άτομα χρησιμοποιούν τις εφαρμογές αυτές.

Τρεις στους δέκα ενήλικες στις ΗΠΑ λένε ότι έχουν χρησιμοποιήσει κάποια στιγμή στη ζωή τους κάποιον ιστότοπο ή κάποια εφαρμογή γνωριμιών, με το ποσοστό να ποικίλει βέβαια ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα. Σύμφωνα με στοιχεία από το Κέντρο Ερευνών Pew μιλάμε για το 48% των ατόμων ηλικίας 18 έως 29, το 38% των ατόμων ηλικιών 30 έως 49 και το 16% των ατόμων άνω των 50 ετών.

Μάλιστα, η αγορά εφαρμογών γνωριμιών είχε το 2021 έσοδα 5,61 δισ. δολάρια. Όπως αναφέρει η εταιρία Business of Apps, πάνω από 300 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν εφαρμογές γνωριμιών παγκοσμίως. Το Tinder ήταν η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις το 2021 και ακολούθησε το Bumble. Το Tinder είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή στις ΗΠΑ, ενώ στην Ευρώπη φαίνεται να κυριαρχεί το Badoo.

Ποια προφίλ, όμως, είναι αυτά που τραβούν τη μεγαλύτερη προσοχή, αυξάνοντας τις πιθανότητες των χρηστών τους να βρουν σύντροφο;

Εφαρμογές γνωριμιών. Τα προφίλ που τραβούν την προσοχή
iStock

Αναλύοντας την διαδικτυακή μας ταυτότητα

Για να ρίξουν φως στο ερώτημα αυτό, η Tess van der Zanden και οι συνεργάτες της από το Πανεπιστήμιο Tilburg στην Ολλανδία ζήτησαν από 1.234 χρήστες διαδικτυακών ιστοτόπων γνωριμιών να αξιολογήσουν τον βαθμό πρωτοτυπίας των κειμένων σε 308 προφίλ. Στη συνέχεια, τους ζητήθηκε να αξιολογήσουν την προσωπικότητα και την ελκυστικότητα των κατόχων τους.

Η μελέτη στο περιοδικό PLOS ONE αποκάλυψε μια σχέση μεταξύ της αντιληπτής πρωτοτυπίας των κειμένων στα προφίλ και των θετικών εντυπώσεων.

Εφαρμογές γνωριμιών. Τα προφίλ που τραβούν την προσοχή
iStock

Η πρωτοτυπία στις εφαρμογές γνωριμιών μετράει

Η ανάλυση των βαθμολογιών έδειξε ότι οι κάτοχοι προφίλ που θεωρούνταν πιο πρωτότυπα έτειναν να συγκεντρώνουν και υψηλότερη βαθμολογία όσον αφορά την αντιληπτή νοημοσύνη, την αίσθηση του χιούμορ, την ελκυστικότητα και την πιθανότητα οι συμμετέχοντες να θέλουν να βγουν ραντεβού μαζί τους. Σε γενικές γραμμές, οι συμμετέχοντες έδειξαν να συμφωνούν ως προς το ποια κείμενα αντιλήφθηκαν ως πρωτότυπα.

Επιπλέον, οι ερευνητές ανέλυσαν τα ανώνυμα προφίλ γνωριμιών για να εντοπίσουν χαρακτηριστικά κειμένου που μπορεί να συμβάλλουν στην αντίληψη της πρωτοτυπίας. Αυτό που διαπίστωσαν ήταν ότι στα πιο πρωτότυπα κείμενα, χρησιμοποιούνταν σχήματα λόγου, όπως μεταφορές, και αποκαλύπτονταν πιο συγκεκριμένες προσωπικές πληροφορίες.

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.